Το γραψιμο ειναι η καλυτερη μορφη επικοινωνιας μετα τον ερωτα

σκεψεις, συνεντευξεις και κειμενα

Tuesday, January 03, 2012

ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΝΔΥΛΙΑ ΚΑΙ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΑ


Μήνες τώρα συζητιέται το θέμα της μη δυνατότητας απορρόφησης των κονδυλίων του ΕΣΠΑ. Σίγουρα σε ένα κράτος σχεδόν υπό διάλυση όπως αυτό στο οποίο αναπνέουμε, δεν υπάρχουν οι βάσεις και οι μηχανισμοί που θα συμβάλλουν στην χρησιμοποίησή τους. Τα κονδύλια καλύπτουν πολλές περιπτώσεις από τις οποίες μπορεί κάποια επιχείρηση ή συνεταιρισμός ή άλλος φορέας να αντλήσει τη δυνατότητα πραγματοποίησης ενός στόχου που ελλείψει χρημάτων δεν ευοδώνεται. Μέσα στις κρίσιμες ημέρες που διανύουμε σαν χώρα, αλλά ιδιαίτερα σαν πολίτες αυτής της χώρας, δεδομένου ότι οι πολίτες είναι η χώρα, θα ήταν ευχής έργο αν για κάποιους κοινωνικούς σκοπούς ή με προοπτική ανάπτυξης κοινωνικών δραστηριοτήτων απορροφώνταν κάποια κονδύλια. 
Και ξαφνικά προχθές ακούω στις ειδήσεις στο ραδιόφωνο, σαν η καλή είδηση της ημέρας, ότι δόθηκαν κονδύλια ΕΣΠΑ. Επιτέλους αναφώνησα. Και ενέτεινα την προσοχή μου. Για να ακούσω ότι το λιμάνι του Πειραιά ήταν που απορρόφησε κονδύλια για τη δημιουργία 4 νέων θέσεων στην προβλήτα για μεγάλα κρουαζιερόπλοια! Cest pas mal για τη Μαριωρή που μόνο ο φερετζές της έλειπε. Για μας όμως; Ας δούμε ποιος μπορεί να ωφεληθεί από τις 4 νέες θέσεις για μεγάλα κρουαζιερόπλοια στον Πειραιά. Κατ’ αρχήν όσοι εργάτες κληθούν να δουλέψουν εκεί. Μα θα είναι Έλληνες που έχουν ανάγκη από δουλειά; Ή θα είναι ενοικιαζόμενοι ξένοι εργάτες από τις εταιρίες που τους εκμεταλλεύονται; Κατόπιν θα κερδίζει βέβαια το λιμάνι του Πειραιά από το ενοίκιο των 4 θέσεων όποτε έρχονται τα κρουαζιερόπλοια. Μα είναι το λιμάνι του Πειραιά 100% ελληνικό; Παρακάτω. Θα κερδίζουν οι εταιρίες των κρουαζιερόπλοιων που θα έχουν τη δυνατότητα του προορισμού στην Ελλάδα. Και βέβαια. Αλλά θα είναι αυτές οι εταιρίες ελληνικές με έδρα την Ελλάδα ώστε να φορολογούνται; Συνεχίζω. Θα κερδίζει, λέει, ο τουρισμός μας. Λοιπόν αν δεν έχεις κάνει κρουαζιέρα δεν ξέρεις ότι: α) Τα κρουαζιερόπλοια έχουν μέσα τα πάντα που μπορεί να θελήσει ο κρουαζιεροπόρος. Από σπίρτα και ταμπόν μέχρι καταστήματα πολυτελείας, πισίνα, εστιατόρια, μασσάζ, νυχτερινό κλαμπ, ρουλέτα, κλπ. β) Στα λιμάνια που πιάνουν κάθονται ελάχιστα και οι ταξιδιώτες βγαίνουν για λίγο ή και καθόλου, που σημαίνει ότι δεν σπαταλούν χρήματα στον τόπο που έφτασαν, παρά ελάχιστα και κατευθυνόμενα, ως γνωστόν και γ) Ο Πειραιάς δεν είναι από τα καλύτερα αξιοθέατα της χώρας.
Αν αναλογισθεί κανείς όλα αυτά φτάνει στο σημείο να αναρωτηθεί: Ποιος τελικά θα κερδίσει από αυτή τη μορφή επένδυσης που απορρόφησε τα κονδύλια του ΕΣΠΑ; Πάντως όχι το ελληνικό δημόσιο και όχι ο έλληνας πολίτης που ζει εδώ και καιρό εν κρίση.
Σίγουρα θα υπάρχουν και άλλα κονδύλια για απορρόφηση που θα έχουν σχέση με θέματα κοινωνικής πολιτικής ή με δραστηριοποίηση άνεργων πολιτών αλλά δεν ζητήθηκαν. Ποιος ενδιαφέρεται τελικά γι’ αυτή τη χώρα ή μάλλον για τους πολίτες αυτής της χώρας, δεδομένου ότι οι πολίτες είναι οι χώρα. Φαίνεται ότι ούτε καν οι ίδιοι οι πολίτες της.       

No comments: